Zvolte vhodnou kategorii pro zařazení prodávaného předmětu. Zkuste odhadnout, kde jej nejspíš budou hledat zájemci o koupi.
Název aukce by měl obsahovat především skutečný název výrobku, značku, výrobce, typ a podobně. Používání pomocných slov jako "nejlepší", "levný", případně opakování, že aukce je od koruny, není příliš efektivní, neboť podle těchto slov vaši aukci nikdo nenajde.
Popište svou aukci co nejlépe. Uveďte materiál, rozměry a další vlastnosti prodávaného předmětu. Popište dostatečně v jakém je stavu, co je na něm poškozené a podobně.
Zvolte, která možnost nejvíce odpovídá tomu, v jakém stavu je vámi nabízený předmět.
Nejtěžší část nastavení aukce. Pokud nevíte, co nastavit, držte se námi doporučených nastavení v modrém rámečku. Pokud si chcete se strategií prodeje „pohrát“ sami, zkuste se zamyslet, jaká nastavení mohou být vhodná pro váš předmět. Kolik lidí o něj může mít zájem a v jakém čase.
První možnost znamená nechat aukci čekat na dostatek zájemců a spustit aukci ručně, až se tak rozhodnete.
Druhá možnost spouští aukci okamžitě. Hned po zveřejnění se mohou zájemci zůčastnit běžné aukce.
Třetí možnost naplánuje spuštění aukce na požadované datum a čas. Aukce je zveřejněna ihned a zájemci mohou přidávat své nabídky, které ale nejsou viditelné a nikdo ne nemusí překonávat. V čas spuštění aukce se nabídky zveřejní a zájemci obdrží e-mail, že aukce začala.
Čtvrtá možnost je asi nejzajímavější, alespoň pro předměty, kde neočekáváte, že se rychle najde dostatek zájemců. Aukce čeká na zvolený počet nabídek a teprve po té se spustí. Aukce tak neskončí po vypršení času neúspěchem a nemusíte ji zveřejňovat opakovaně.
Zadejte dostatečný čas pro svou aukci. Čas v hodinách používejte jen pro předměty, které opravdu chcete prodat rychle a vůbec vám nezáleží na ceně.
Zadejte limit ceny, pod jaký nejste ochotní předmět prodat. Použití této možnosti zvyšuje vaši jistotu ceny, ale výrazně snižuje pravděpodobnost, že se vám prodej podaří. Vzhledem k zaměření serveru a že tuto možnost příliš nepodporujeme, minimální cena není až do jejího dosažení veřejná a zájemce trošku odrazuje.
Vložte fotografie v dostatečné kvalitě a rozlišení. O přesné rozměry a formát souboru se starat nemusíte, náš systém obrázky zpracuje a připraví je ve správné velikosti.
Hlavní fotografie bude zveřejněna v náhledech předmětů, další fotografie jsou dostupné jen v detailu aukce. Hlavní fotografie by měla co nejlépe ukázat o jaký předmět se jedná, další fotografie se již mohou zaměřit na detaily.
Vložte i detailní fotografie případných poškození předmětu apod.
Chcete-li, aby vaše aukce byla mezi ostatními více viditelná, můžete použít dostupná zvýraznění.
U zvýraznění placených za den, se počítá i doba zveřejnění aukce před jejím počátkem. Tato zvýraznění nejsou moc vhodná pro aukce čekající na zadaný počet zájemců, protože dopředu nevíte, jak dlouho to bude trvat.
Zadejte regiony, ve kterých jste ochotní předmět předat osobně. Na našem serveru se předpokládá, že osobní předání je pro kupujícího bezplatné, ale měl by přijet on za prodávajícím.
Zadejte dostupné způsoby zaslaní předmětu a cenu zaslání.
Můžete specifikovat důležité poznámky k doručení, či předání předmětu.
Tlačítkem „přejít na náhled“ si zobrazíte, jak bude vaše aukce po zveřejnění vypadat. Vše si znovu přečtěte a v dolní části se podívejte na rekapitulaci, kde se dozvíte případné poplatky za zveřejnění aukce, případné nalezené chyby a rekapitulaci toho, kdy vaše aukce poběží. V této chvíli aukce není zveřejněná a poplatky nejsou stržené, ale aukce už je uložená v konceptech, kde ji můžete najít později a ještě ji upravit, nebo zveřejnit.
Je-li vše v pořádku, můžete aukci zveřejnit. Aukce se zobrazí v kategorii, výpisech a budou vám strženy případné poplatky za zveřejnění.
To je všechno. Přejeme hodně štěstí v obchodování.